• Pàgina d'inici
  • Arxiu d’articles
  • Documents
  • La meva tasca com a regidor 2009-2011
  • Activista veïnal
  • Contacta’m
  • L’opinió del ciutadà

Sant Cugat, versió original

En aquest bloc explico la meva tasca com a activista veïnal, com a regidor independent de l'oposició a l'ajuntament de Sant Cugat del Vallès (2009 – 2011) i la meva activitat com a portaveu del Partit – Plataforma Veïnal UASC (2011 – 2015) – Jaume Massanés i Papell —

Feeds:
Entrades
Comentaris
« Ultima oportunitat per salvar el nucli zoològic de Cal Castillo
La lluita contra el maltractament animal, un èxit de tots »

Si us plau, siguem curosos amb la participació ciutadana

28 gener 2015 per Jaume Massanés i Papell

untitledTot d’una, com més ens aproximem a les properes eleccions municipals, veurem com tots els partits donen la seva opinió sobre la participació ciutadana. Evidentment aquest principi democràtic figurarà en tots els programes electorals i es convertirà en el famós “i jo més”. Fins i tot els partits que mai han assistit als Consells de Barri ho presentaran com un dels seus compromisos electorals més importants.

En el Ple municipal d’aquest mes de gener ja vam tenir una mostra. En primer lloc l’oposició va presentar una moció per crear cinc nous Consells de Barri quan és evident que actualment no funcionen. Posteriorment, durant la discussió de la moció, el tinent d’alcalde responsable de la participació, el senyor Francesc Carol, anuncia que per a la pròxima legislatura CIU està treballant per fer Consells de Barri del segle XXI i Micro Consultes Ciutadanes accedint des de casa nostra mitjançant internet i les noves tecnologies.

Fantàstic, resulta que allò que no han sabut, o no han volgut fer, durant vint-i-cinc anys de forma presencial funcionarà ara amb dos clic del ratolí i una bona connexió d’internet.

Lamento comunicar que la gent de UASC som terrenals i seguim creient firmament en uns Consells de Barri presencials que siguin operatius i per això, durant tota la legislatura, repeteixo tota la legislatura, hem presentat propostes per millorar el seu funcionament. Cal recordar que en els nostres compromisos electorals proposem la creació d’una Tinença d’Alcaldia per potenciar la descentralització i la participació en els barris i districtes.

http://uasc.cat/press/una-nova-proposta-per-a-una-descentralitzacio-real-de-sant-cugat/

Ara, fa uns pocs dies, la cirereta al pastís la posa el president de l’EMD de Valldoreix, el senyor Josep Puig. Abans hem de recordar que fa un any va imposar “per reial decret” canvis de circulació en diversos carrers del sector Rossinyol de Valldoreix. Als pocs dies, els veïns organitzats com plataforma Mou-Te, recollien més de 1000 signatures de valldoreixencs indignats que demanaven la reversió a la situació anterior per els problemes que comportava, de tot tipus, aquesta nova reordenació de la mobilitat. Finalment i degut a la pressió dels veïns l’EMD encarrega un segon estudi a la consultora MCRIT i es presenten les conclusions obtingudes en una reunió amb l’EMD del passat 21 de gener, amb el següent resultat:

  • L’EMD, després de la lectura de l’estudi de MCRIT, reconeix que el model històric de Valldoreix, és viable i que permet millores sense la necessitat de variar paràmetres essencials: el doble sentit de la majoria de carrers i l’aparcament, sempre amb les limitacions que la seguretat i la funcionalitat puguin exigir.
  • L’EMD reconeix també que els canvis de fa un any es van fer de forma precipitada i probablement amb equivocacions.
  • Malgrat acceptar aquests punts l’EMD, tenint en compte la proximitat de les eleccions, considera que no és el moment adequat per a plantejar la reversió dels canvis realitzats.
  • En lloc d’això ha decidit traslladar a un futur, posterior a les eleccions municipals, la solució definitiva de la mobilitat que preveu resoldre mitjançant una consulta popular.

Conclusió, la consulta que no van fer en el seu moment la proposen ara un cop reconeguts els seus errors. Això sí, per després de les eleccions. La sospita, generalitzada, és si aquesta promesa és una cortina de fum perquè no afecti al resultat de les eleccions i després “Qui dia passa, any empeny”.

Tant costa fer les coses correctament des del principi buscant el consens de la gent? Ens haguéssim estalviat un munt de molèsties als veïns i conductors i uns quants milers d’euros llançats del pressupost de l’EMD.

Si us plau, siguem curosos amb la participació ciutadana.

Columna d’opinió de Jaume Massanés i Papell – Portaveu UASC

T'agrada:

M'agrada S'està carregant...

Relacionats

Arxivat a Uncategorized |

  • TRADUCCIÓ A L'ANGLÈS
  • Introdueixi el seu correu electrònic i faci clic per subscriure’s a aquest bloc i rebre notificacions dels nous articles. (Recordi llegir les instruccions quan rebi un correu de verificació.)

  • canal youtube uasc

  • l’opinió del ciutadà

  • Entitats i Associacions

    • AA.VV. Ca n'Enric La Miranda
    • AA.VV. Can Mates
    • AA.VV. Centre-Estació
    • AA.VV. El Monestir
    • Casal d'Avis de Valldoreix
    • El Mussol
    • L'Ateneu
    • La Floresta Pearson
    • Santcugat Entitats
    • Teatre La Unió
  • Institucions

    • Ajuntament de Sant Cugat
    • EMD Valldoreix
    • Síndic de Greuges
  • Mitjans

    • Canal Youtube UASC
    • Diari de Sant Cugat
    • Informatiu de Valldoreix
    • Radio La Floresta
    • Radio Sant Cugat
    • Sant Cugat Informa
    • Sant Cugat Opina
    • Tot Sant Cugat
    • Un altre Sant Cugat
  • Santcugatencs

    • David Hernandez Llonch
    • Xavier Salvans – fotograf
  • Entrades més vistes

    • El meu llegat com activista veïnal i polític
    • El meu últim article
    • Per a coneixement de la població de Valldoreix
    • Nosaltres no ho faríem
    • A Les Planes encara queda molta feina per fer.
  • Calendari d’articles

    gener 2015
    dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031  
    « des.   febr. »
  • Estadistiques

    • 33.293 Visites
  • La meva tasca com a regidor

  • Qui soc ?


    Soc català, independentista i d'esquerres... però també un santcugatenc que vol un ajuntament transparent, més proper a totes les persones, socialment més just i que potencií la participació com eina de cohesió ciutadana.

  • L’antic Un altre Sant Cugat

Crea un lloc web gratuït o un blog a WordPress.com.

WPThemes.


Privadesa i galetes: aquest lloc utilitza galetes. En continuar utilitzant aquest lloc web, accepteu el seu ús.
Per a obtenir més informació, inclòs com controlar les galetes, mireu aquí: Política de galetes
  • Segueix S'està seguint
    • Sant Cugat, versió original
    • Already have a WordPress.com account? Log in now.
    • Sant Cugat, versió original
    • Personalitza
    • Segueix S'està seguint
    • Registre
    • Entra
    • Copy shortlink
    • Report this content
    • Visualitza l'entrada al Lector
    • Manage subscriptions
    • Collapse this bar
 

S'estan carregant els comentaris...
 

    %d bloggers like this: